wallpaper

Powered By Blogger

Wednesday, April 21, 2010

rasa penat dan letih...

salam...

aku rasa penat n letih betul rasanya... rasa hiba tak keruan... rasa nak nagis...tak tau naper sebenarnya.. rasa keliru... cam orang gila dibuatnya...

nak cerita apa erk...hemmm...biasala...bila tension..aku kena wat something bagi hilang tension aku...heheheh...

aku bukak topic as lecturer n aku as student dulu...

kadang2...ada masa...aku taknak jadi pensyarah ni... susah... dalam maksud... apa2 je kena perati... huhhu.... rasa x bebas... cuma aku beruntung dapat student yg tak jaga tepi kain orang... tp x taula kalo kat belakang camnerkan...hehehe...

aku ingat lagi masa zaman belajar... aku respect sgt kat lecturer... sebabnya dia bg ilmu kat aku... n yg tak mengajar pon...bila jalan aku dok senyum...tersengih2...ntah dia kenai ke tak..itu belakang kirala kan... yg penting...dia lecturer fakulti aku...

bila nak jumpa lecturer... kena tanya betul2 n dengan bersopan tanya... puan busy tak??? encik busy tak??? prof busy tak??? kalo saya nak jumpa dengan puan/encik/dr.prof (n seangkatan dengan nya...) pada waktu sekian2...boleh tak... ???

takder saper pon ajar tingkah laku n adab untuk jumpa lecturer2 kat mana2 fakulti pon...tak kisahla..lecturer tu berpangkat ke tidak...

nak ketuk bilik lecturer pon takut... takut siot... kalo lecturer yg sporting pon...aku still takut... sebab takut kaco dia tgh wat keja... lalu bilik diorang pon takut... dok terpk...kalo lecturer ni kuar masa aku lalu bilik diorang... nak tegur camner.... hahahha.... rasa kelakar pon ada...

respect tu penting... bahasa kita jaga bila nak jumpa... bercakap pon perlu berpada... advise dari lecturer tu rasa bukan senang nak dapat... aku sayang sumer lecturer2 aku dulu... x kisah la...yg camner pon...

sebab ...aku leh tau... walaupon lecturer tu sporting...kalo nak bercakap dengan lecturer tu kena bertempat.... kalo ngan yang tak sporting pon lagila kan...heheheh... kena la ngan berprotokolnya...

tp aku perhatikan...skrg ni...hemmm...no komen la...rasa2 sesiapa yg tebaca blog aku ni leh la bg komen2 yg membina... and bukan on negatif side je...ok...kla...

sesiapa nak jadi lecturer... pk2kan la...n renung2kan...selamat beramal...heheehhe...sebab aku dulu x nak jadi lecturer... sebab rasa x best ...kena masuk kelas...kuar kelas...hahahah... n rasa cam x berkembang ngan dunia luar... tp rupa2nya... jadi lecturer ni kena kreatif... sumer leh jadi kalo kreatif...hohohho...

2 comments:

  1. soalan plg best dr student: "puan kat mana? saya nak jumpa puan ni pukul sekian sekian"...eh eh eh..dia plak tanya kt kat mana & setkn appointment utk kita...hadoiii

    ReplyDelete