wallpaper

Powered By Blogger

Tuesday, January 4, 2011

oh PhD ku...bukan perasaan hasad dengki tau...huhuhu...

salam..

baru aku tau... aku dah nak masuk sem 5... kenapa baru sem 5... aku wat part time PhD... yang paling teruja dalam aku dok wat PhD ni... aku pregnant dua kali...jadi deliver pon 2 kali lah kan...hehehe...

sebelum aku start PhD...aku dok tertunggu2...bila la aku nak pregnant ni...walaupon pada mulanya...nak merancang...hahahah... tapi sebenarnya aku lom ready nak bagi perut aku ada streching mark...hohoho...kantoi.... so... bila tk dah nak masuk 8 bulan kawen lom ada rezki lagi...so...aku pon bagitau laki aku...niat aku nak sambung belajar...hahahah... laki aku cakap...sambungla...asalkan x susahkan abang...hahahha... ada ke cakap camtu...tapi nak wat camner...kerna cintaku tak berbelah-bahagi masatu...aku pon iakan je... sebab parents aku nak anak dia ada tittle Doktor Falsafah....wakakka... "diluah mati mak...ditelan mati bapak..."(ada gak peribahasa camnikan???? huhuhu... patut tukar... diluah mati katak...ditelan tertelan katak...hahahah... upps...sambung balik cerita aku...

pastu...aku dok carilah...universiti2 yg terglamor di Malaysia ni...ececeh...hahahah.. antaranya... aku p la UM... and UTM.. itu jerla yg aku nak p..hehehhe... yg lain tu...ada reason naper sebenarnya... hehehe....especially xnak sambung...kat UKM tu... (takut terserempak ngan pakwe lama....walaupon tau skrg dia tgh sambung kat UK...saper dia...shhhh...biarlah rahsia...kang marah bini dia...hehehe...citer lama...malas nak layan...kang aku gak yg kena marah ngan ex aku tu...hahahha...)... aku tak sambung kat UM ...sebab ...lambat sangat respond... dah lah x entertain... mb dah ramai sangat kot student dia...so dengan hati yg sedih...aku malas la nak teruskan niat sambung kat UM...kang ... x ngam ngan lecturer situ...habis lak aku...

tanpa disangka2... aku dapat pelawaan seorang pensyarah yang berkaliber dan disegani ramai... untuk sambung PhD dengan beliau... Prof Dr. Shamsul Sahibuddin... bagai bantal disorong...aku terus cakap yes je... malas nak pk2 dah... buang masa...sebab memang aku nak sambung kat UTM kalo bukan kat UM...hehehe..oversea...x la kot...malas nak isi borang...turun naik kementerianla...ambik exam itula...inila... malas...(penyakit yg susah nak diubati...hehehe)....tp yg sambung kat oversea...tahniah la...teruskan usaha anda... hehehhe... tp apapon... tittle tetap sama...xder beza antara Dr. Malaysia dengan Dr. dari oversea...heheheh...kadang2 ...ada Dr. dari oversea...leh beli...upppsss... tp kawan2 aku sumer Dr. betul yang bersusah-payah untuk habiskan PhD diorang...syabas... best of luck korang... bersama2lah kita menuju puncak kejayaan...hehehhe

tapi masa mula2 wat PhD... dah la masa register PhD aku dah pregnant 4 bulan...hahahah... uppsss... rezki...heheheh... pastu aku tak dapat apa2 scheme time tu...sebab xder apa2 scheme yg ditawarkan masa aku nak start belajar time tu... time tu keja ofis melambak2...cam xder yg tau aku sambung belajar...time tu aku berserah je pada Allah.... dugaan... dugaan datang menguji pada mereka yang mampukan...hehehe...itu je yang leh sejukkan hati aku...tiap kali aku rasa...nak nangis... terkenangkan nasib aku... hahahah... tp dah lepas sumer tu.... alhamdulillah...



lepas tu dapat lak second baby... heheheh... time tu pon aku terkejar2 ngan MQA...hahahah... gila kuasa ke apa aku ni...hahahha... pada yang faham... aku ucapkan terima kasih sangat2... pada korang la tempat aku mengadu bicara...aku serahkan sekali lagi pada illahi...

habis pantang...baru aku dapat ...scheme yg baru dikeluarkan oleh pihak universiti tempat aku bekerja ...heehhe...alhamdulillah... tp...baru nak rasa lega... aku lak terlibat dalam accident... huish...dugaan tul...rasa cam drama pon ada... sedih gila aku... masa aku p jumpa prof shamsul pon...prof tanya nape... aku dok buat...circle ..circle...circle...kat buku tulis aku masa jumpa dia...mata dok bergenang...hahahah... alhamdulillah prof faham...terima kasih prof shamsul... aku beruntung dapat prof shamsul... alhamdulillah... syukur pada Illahi ... walaupon prof busy... ilmu dan tunjuk ajar prof... aku tak rasa leh dapat dari orang lain... he's the very knowledgeable... heheh...nak tunjukkan betapa dia banyak knowledge...hemmm...boleh ke aku jadi cam prof...huhuhu....

so...3 kali aku extend... disebabkan 2 kali deliver n sekali accident... tragis tul ... n hampir sekali lagi aku extend disebabkan perkara yang tak dapat diungkap disini...huhuhu... byk tul dugaan ....

tp disebabkan aku wart part time... aku masih on-track...alhamdulillah... biarlah orang lain...aku tak kesah... yg penting aku tau aku nya camner... anak2 penguat aku sebenarnya... family aku yang sangat sayang pada aku... rakan2 yang memahami... dan orang2 yang sentiasa menyayangi aku...aku tak mampu nak balas jasa kalian.. aku doakan...hanya Allah yang mampu membalasnya.... sayang korang sangat2...

bagi aku...buat PhD ni tak susah pon sebenarnya...yang penting... komitmen kita pada PhD kita... cuma bila ada komitmen lain...kita yang kena struggle untuk berjuang sampai habis... lagi2 ibu pada dua orang anak cam aku... alhamdulillah...skrg husband byk membantu dalam kerja2 rumah... thanks dear... ibu bapa yg memberi restu... dan rakan2 yang memberi sokongan... i love u all...!!!
don't know how to say... but i really appreciate it...

enjoy your life!!! it comes only once...when you get another chance... grab it... and feel it... daaa

No comments:

Post a Comment