wallpaper

Powered By Blogger

Friday, September 5, 2014

Bali 2012 dan Brunei 2013.. ;D

lama dah nak update pasal dua tempat yang aku pergi ni...

Bali.. sepatutnya aku nak present paper di sini..tapi tak sempat masatu... terlupa dah nak due date... so...aku pergi hanya untuk makan angin jerlah... :D.. tempat dia penuh dengan orang beragama budha... sampai kita tak boleh nak kenal islam atau bukan...sebab muka ..bahasa..lenggok mereka semua sama..pakaian pon tiada beza.. yang membezakan ialah tempat solat mereka dan makanan mereka.. nak tau tourist guide tu islam atau tidak...kena tgk dia gantung apa dalam kereta diorang..kalo xde apa2...kena tanyalah... sebab diorang faham...jika kita perlukan tourist guide islam...sebab memudahkan kita pergi ke tempat2 makan yang halal dan faham bila waktu solat kita... heee.. kawasan chalet dia mendamaikan...swimmping pool boleh enter sampai malam... wuhuu... besttt.. pergi ke tempat2 menarik boleh minta pengangkutan... tp kena charge le.. hehehe.. pantai dia agak panas..berbahang...aku tak syorkan untuk pergi pantai dia...better mandi di pool je...lagi nyaman dong...heehehe

Brunei..aku sempat present paper disini... dapatlah masuk dalamSE  lecture notes...alhamdulillah.. ok.. brunei... tempatnya kecil sana sinun masih nampak hutan... tapi orang2nya baik2 belaka... bila ditanya...susah nak jumpa penjahat di brunei ni... walaupun mundur dari segi pembangunan..tapi rakyatnya tak buat kacau bilau... rasanya sebab sultan brunei slalu ambil berat hal rakyat...banyak yang free di berinya kepada rakyat brunei ni..manakan tidak... air cuma bayar berapa sen je...diorang diberi kemudahan topup..hahah.. bukan topu hp tau... kemudian bil api pon murah... sampai satu rumah di kampung air... ada dua tiga biji aircond...huhuhu... minyak pon murah...hampir setiap rumah mesti ada kereta... dan pastinya bukan satu dua... tapi tiga kereta hampir kesemuanya... untungnya diorang ni... bila sultan turun... mewahnyaaa diorang... setiap rakyat pasti dok puji2 sultan... tak pernah sorang pon yang aku jumpa masa di sana kutuk sultan diorang... tiada... semuanya yang baik2 belaka... heeee... di brunei..sempatlah aku menjengah adik ipar aku yang bekerja di sana... siap dapat makan free lagi bos dia belanja... kek dia sedappp...

yang membuatkan percutian aku semakin seronok dan best ialah...aku pergi berdua dengan suami tercinta... heee.... kesian anak-anak aku kena tinggal... takpe... nanti dah besar... diorang cari duit sendiri untuk pergi ke oversea ...biar tau susah payahnya... tidak semua boleh datang bergolek...hahahah... :D


No comments:

Post a Comment