wallpaper

Powered By Blogger

Friday, March 23, 2012

Pencarian

assalamualaikum ....

aku masih dalam proses pencarian... hampir setiap detik aku menyoal.... kenapa? kenapa tiadak begini...kenapa tidak begitu... apa yg perlu? apa yg tidak perlu? bagaimana nak mengubah? bagaimana nak mencari? siapa yg perlu dirujuk? siapa yang perlu di ikuti? apa bezanya??? dan byk lagi persoalan yang berkecamuk dalam diri aku... ;)

dalam proses pencarian... walaupun aku punya basic agama... namun... acapkali ditinggalkan...maka dengan itu... hampir hilang kesemua ilmu basic yang ada... astaghfirullahalazim... aku telah lalai... jadikanlah cerita ini iktibar.... bukan untuk membuka aib... tp... perubahan yang ku rasakan perlu... kerana... semua jawapan yang aku cari selama ini dapat aku temui hanya daripada al-quran dan hadith... subhanallah... event dalam proses aku menyiapkan PhD aku pon... ALlahuakbar... speechless... aku dok la carik dari journal2...proceedings... tp at last... i found everything from al-quran... takde yang pelik... cuma kita yang tak perasan...

dan punca aku jadi macamni pon daripada bahan bacaan aku... yang akhirnya... aku jumpa dari al-quran... subhanallah... sekiranya aku seorang yang alim...sudah pasti aku mulakan bacaan aku dari al-quran...tp aku buat sebaliknya...astaghfirullahalazim... aku hanya mampu tersenyum bilamana... orang membicarakan soal dunia... tanpa disentuh tentang ukhrawi... aku tidak mampu mengulas...kerana ... dalam al-quran ada menyebut.... beritahu tentang kebaikan pada mereka yang mahu mencari kebaikan dan sesiapa yang diberi hidayah oleh Allah... aku tak ingat surah mana... (lemahnya aku...)... walaupun hidayah tidak di beri...tapi kita boleh berusaha ke arah itu sebenarnya... dan tawakkaltu'alallah... wallahu'alam (Allah Lebih Mengetahui)...

dalam proses..aku membaca...membaca...membaca... dan aku teringat... jika membaca tanpa guru...ditakuti aku berguru dengan syaitan... huhuhu...haru betul... so apa yang aku buat... sekali lagi...mohon hidayah dan 'inayah dari Allah... subhanallah... sekarang era teknologi...so... byk cara kita boleh guna... dengar tv, cd, radio, fb dan lain2 lagi... gunakan sebaik mungkin... dan keputusannya amat menakjubkan... apa sahaja yang terdetik dari dalam hati... akan segera aku mohon dari Allah.. dan aku mula mengaji.... dan aku temui jawapan... masyaAllah... risau juga apa yang aku perkatakan akan menimbulkan riak...na'uzubillah... aku takut dengan seksa Allah... syaitan sendiri takut dengan seksa Allah... seksaanNYA amat berat...  tak tertanggung .... Ya Allah ampunkanlah aku dan seluruh umat islam di bumi ini...semoga mendapat rahmat dariMU Ya Allah... dan janganlah Engkau palingkan kami setelah Engkau beri hidayah ...



No comments:

Post a Comment